De volgende twee reizen! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu De volgende twee reizen! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu

De volgende twee reizen!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

15 September 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hoi!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb geschreven. Ik heb het letterlijk zo druk, dat ik er echt de tijd nog niet voor had. Het is nu zondagmiddag 15 september, en ik ben eindelijk weer eens een dagje vrij. Intussen zitten er alweer twee reizen op, naar Columbus, Ohio en Bloomington, Indiana.

Donderdag 5 september zijn we naar Columbus gegaan. De heenreis heeft ruim 13uur geduurd, dus het was weer een lange reis.

Ik heb nog nooit zo'n bus als deze gezien. Voorin en achterin heb je een soort lounge met een hoekbank, flatscreen en tafeltje en in het midden 4 stapelbedden van 3 hoog. Ook zit er een douche, keuken en natuurlijk wc in de bus!

Donderdag kwamen we aan bij de Ohio State University, in de hoofdstad Columbus. Door de vertraging hadden we nog maar 45 minuten om te trainen, daarna lekker uiteten geweest.

Vrijdag 6 september was de wedstrijd tegen OSU. Deze universiteit hoort bij de 'big ten', en behoort dus tot de top van Amerika. De wedstrijd ging heel goed, en we kwamen zelfs 1 0 voor! Ik mocht trouwens niet beginnen, maar kwam er wel al na 4 minuten in. Helaas hebben we met 5 1 verloren, wat wel echt een geflatteerde uitslag is!!

Vrijdagavond heb ik 2 uur lang een vierdejaars met Frans geholpen. Ja ook in Amerika blijf ik gewoon bijles geven haha!

Zaterdag 7 september, hadden we weer een wedstrijd tegen Bucknell University. Ik mocht deze wedstrijd weer beginnen! Deze wedstrijd begonnen we veel te slap en we stonden na de eerste helft al na 5 0 achter. Wat dus echt niet nodig was, dit team zou normaal gesproken echt niet beter moeten zijn dan wij. Na een peptalk in de rust scoorde we na 2 minuten alweer in de tweede helft. De rest van de wedstrijd waren we echt veel beter maar wisten maar niet te scoren!


Jammer dus dat we vaak heel goed spelen en toch verliezen. Hopelijk hebben we het geluk de volgende wedstrijden wel weer aan onze zijde!

Vorige week zondag, de achtste, waren we een dagje vrij, dus dat was huiswerk inhalen en vooruit werken. Maandag, dinsdag, en woensdag weer flink getraind, en naar school geweest. Ik had trouwens als enige van de klas een 10 voor mijn eerste World Regional Geography tentamen!!

Een normale dag hier voor mij is echt niet normaal druk. Bijvoorbeeld deze woensdag 11 september. ’s Ochtends vroeg hadden de rest van de meiden die de 2,4 kilometer conditietest niet hadden gehaald, de test opnieuw. Ik ben extra vroeg opgestaan om met de meiden mee te rennen om ze te helpen. Daarna hadden we weer ‘weights’ (gewichtheffen dus). Toen had ik even 2 uurtjes vrije tijd, waarin in huiswerk moest maken, lunchen, gesprek met mijn studiebegeleider, en videobeelden van de wedstrijd terugkijken met de coaches. Daarna hadden we weer 2 uur training. Na de training snel douchen en haasten, en les van 4 tot 7. Daarna avondeten, nog 2 uur naar de athleten huiswerklas, de was doen voor de reis en koffer inpakken en heel snel slapen, want de volgende dag zat ik om 05.30 alweer in de bus naar Bloomington, Indiana.

Op 11 september werd er trouwens niet zo heel veel extra gedaan. De vlaggen hingen halfstok, en heel Twitter stond vol met #blessamerica. Wel stonden er dit weekend militairen op het hockeyveld met de Amerikaanse vlag voor de wedstrijd, en hielden we een minuut stilte.

Donderdag ochtend vroeg vetrokken we dus weer. Deze reis was ‘maar’ 8 uur in de bus, wat ik zelf nu ook al vind meevallen. Vrijdag was de wedstrijd tegen Indiana University, ook lid van de Big Ten. Ook deze wedstrijd helaas verloren, met 3 – 0. Zaterdag hadden we weer een wedstrijd op Indiana University, tegen Robbert Morris University. Deze wedstrijd zouden we echt moeten winnen, had ook echt verwacht dat we zouden winnen, maar helaas (weer) onterecht verloren met 1 – 0. Stond heel het weekend basis gelukkig! Bij RMU zat een Nederlands meisje, die bij Hurley hockeyede! Was leuk om eens een Nederlandse tegenstander te hebben.

Zaterdagnacht (gisternacht) zijn we weer teruggekomen. Vanochtend weer eens heerlijk uitgeslapen. Vandaag veel huiswerk inhalen, want volgende week 3 tentamens! Vrijdag vertrekken we naar St Louis, wat maar 3 uur rijden is! Heerlijk zo dichtbij!

Liefs Kayl (hier noemen ze me Gill)

  • 02 Oktober 2013 - 16:30

    Amber:

    Wow kayl. jij zit wat uurtjes in bussen zeg, maar in zoon mega luxe bus is dat niet erg! Lekker genieten van die luxe jij :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 10181

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

Missouri State University

Landen bezocht: