Trip to California! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu Trip to California! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu

Trip to California!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

05 September 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hallo allemaal!

Weer eens een updatetje uit het warme Missouri. Het is nu woensdag avond, en na een weekje California vertrekt morgenvroeg de bus om 05.45 alweer naar Columbus, Ohio.

Maandag, dinsdag en woensdag waren standaard drukke dagen. ’s Ochtends training of gewicht heffen, daarna naar school, dan weer training, 2 uurtjes huiswerkklas meepakken, meer huiswerk maken of chillen op de kamer met Suus, eten en slapen.

Donderdagochtend was het dan eindelijk zo ver. De reis naar California, waar onze eerste twee competitie wedstrijden plaats zouden vinden. Om 8 uur vertrok de bus richting Kansas city, waar we naar een 3 uur lange rit aankwamen. Vanaf Kansas City vlogen we naar Oakland, naast San Francisco. De vlucht duurde 4 uur. Om 4 uur ’s middags lokale tijd kwamen we aan, en gingen we naar ons hotel in Fremont. Daarna zijn we uiteten gegaan met het team, wat weer heel erg gezellig was.

Vrijdagochtend hadden we eerst 2 uur training in het stadion van de University of California, Davis. Mijn neef Brandon zit op die school, en kwam naar de training kijken! 9 meisjes uit mijn team komen uit California, dus er waren heel veel ouders, andere familie en vrienden. Daarna gingen we met het team en de aanhang ergens lunchen. Ik had toen de tijd om eens bij te praten met m’n neefje die ik al meer dan 2 jaar niet had gezien, en dat was heel erg leuk. Daarna gingen we naar een ander hotel, in Davis en kregen we wat tijd voor huiswerk te maken (ja dat moet ook gewoon als we op reis zijn), en om half 4 gingen we weer terug richting de universiteit. Om 5 uur was het dan zo ver, de wedstrijd tegen UC Davis!

Iedereen verwachtte er heel veel van, en we wilden echt heel graag winnen voor alle familie en meegereisde fans. Ik hoopte echt heel erg dat ik weer basis stond, aangezien Oom Frank, Tante Cali, Brandon er waren, en nog meer vrienden van de familie. Gelukkig stond ik weer basis, en heb ik best veel gespeeld! Maar helaas hebben we de wedstrijd met 4-0 verloren. Echt super balen, we speelden echt totaal niet op ons niveau, en moesten de wedstrijd maar meteen vergeten. Op naar de nieuwe!

’s Avonds gingen we uiteten met alle familie en het team. Het was heel erg leuk om met Oom Frank, Tante Cali, Brandon en Suzanne samen te eten! Helaas moesten we daarna alweer afscheid nemen, en terug naar het hotel. Maar ik ben echt heel blij dat ik ze weer heb kunnen zien.
Zaterdag hadden we eerst training in het zwembad, en daarna gingen we weer terug naar het hotel in Fremont. Vanuit daar gingen we met het team naar San Francisco!! Deze stad blijft echt geweldig, we hadden maar 3 uurtjes maar ik heb echt optimaal genoten. We hebben daarna ook met het hele team gegeten in San Francisco.

Zondag hadden we ’s ochtends training op het veld van de University of California, Berkeley! Echt een super mooie universiteit en echt heel gaaf om op deze beroemde universiteit te hebben gespeeld. De rest van de middag moesten we toch echt huiswerk maken en leren, want school gaat ondertussen gewoon door.

Maandag was het dan zo ver: de tweede wedstrijd stond op het programma. Tegen University of the Pacific, op het veld van Berkeley, moest het dan toch echt gebeuren. Naar deze wedstrijd kwam Oom Roland kijken, en ook deze keer stond ik in de basis! De eerste 10 minuten van de wedstrijd hadden we echt een droomstart, we speelden echt heel erg goed en fel, en onze captain Charlie scoorde een hele mooie goal. De coach van de tegenstander vroeg dan ook een time-out aan, om de rust in de wedstrijd een beetje terug te krijgen. Daarna werd het 1-1, en heel snel erna stonden we zelfs met 2-1 achter.

Na de rust hebben we ons met 2 hele mooi goals terug gevochten naar de overwinning. Het was echt een hele spannende wedstrijd, maar echt heel erg leuk. Na de wedstrijd hadden we heel kort de tijd om even met de families te praten, en daarna moesten we heel snel door naar het vliegveld. Vanuit Oakland hadden we een vlucht naar Las Vegas, waar we hebben avond gegeten. Deze stad zag er dus echt te geweldig uit, dus kan nu al niet wachten eens terug te gaan. Daarna vlogen we weer terug naar Kansas City, en uiteindelijk lag ik rond 04.30 ’s nachts in bed. En ja, 5 uur later zat ik gewoon weer in de les bij Spaans, en ik had eigenlijk zelfs een tentamen voor World Regional Geography die dag! Maar omdat de leraar ziek was, heb ik hem vandaag ingehaald. Tussen al het reizen en hockeyen door heb ik blijkbaar gewoon genoeg tijd besteed aan dit vak, want ik was al na 10 minuten klaar!

Morgen gaan we dus naar Ohio, waar we twee wedstrijden hebben. De eerste tegen Ohio State University, en de andere tegen Bucknell University. Ik heb er weer heel veel zin in!

Liefs vanuit Springfield

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 10178

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

Missouri State University

Landen bezocht: