Veel reizen, maar ook de eerste thuiswedstrijd! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu Veel reizen, maar ook de eerste thuiswedstrijd! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu

Veel reizen, maar ook de eerste thuiswedstrijd!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

02 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hallo allemaal!

Eindelijk weer eens wat tijd gevonden om weer een verhaal te schrijven! De vorige keer ben ik geindigd op zondag 15 september, vlak na weer een drukke reis.

Die week erop was denk ik relatief de rustigste week in het seizoen. Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag was ik thuis, waardoor ik dus 4 dagen naar school ben geweest! Ook hadden we elke dag 1 of 2 keer training, en twee ochtenden zelfs in plaats van 7 tot 9, van 6 tot 9. Ik ben echt al helemaal gewend aan dat vroege opstaan, maar slaap wel vaak tussen de middag anders is het echt niet vol te houden!

Vrijdag 20 september hadden we ’s middags nog 2 uur training, en daarna vertrokken we naar St. Louis. Dit was maar 3 uur rijden, dit keer echt wennen omdat het zo kort was! De zaterdag erna hadden we een wedstrijd tegen Bryant University. Dit was een universiteit van ons niveau, dus wederom zouden we weer echt moeten winnen. Ik mocht weer beginnen! We begonnen heel goed, waren stukken beter maar wisten niet te scoren. 3 minuten voor tijd stond het nog steeds 0-0. Onze coach was al aan het voorbereiden op ‘overtime’. In Amerika kan je namelijk niet gelijk spelen, maar speel je nog twee keer 15 minuten door met 7 tegen 7 op een heel veld. Als er dan nog niet gescoord is in een van de helften, zijn er shoot-outs. Helaas scoorden de tegenstander 2 minuten voor tijd, echt heel zuur dus, en de teleurstelling was groot. Na de wedstrijd zijn we meteen weer naar huis gereden.

De zondag, maandag, en dinsdag erna, hebben we elke dag weer 1 of 2 keer getraind. Woensdag 25 september vertrokken we naar Ann Arbor, Michigan. Dit is echt een hele lange reis, van wel 16 uur, die we ook in 2 dagen heen en 2 dagen terug hebben gereden. Een aantal meiden moesten thuis blijven, elke week blijven er een paar thuis op basis van je trainingen van die week. We moesten tegen de University of Michigan, weer een big 10 school, dus weer een hele zware wedstrijd die we helaas hadden verloren. Deze wedstrijd mocht ik helaas niet beginnen.
Zondagavond de 29ste kwamen we na een lange reis weer thuis. Maandag hadden we weer training, en dinsdag 1 oktober, gisteren dus, was dan eindelijk de grote dag! Onze eerste thuis wedstrijd, tegen St. Louis.

Het was een hele speciale wedstrijd. We hadden een ‘ pink game’ georganiseerd, waardoor we aandacht voor borstkanker wilden vragen. We hadden speciale roze shirts voor de warming-up, en speelden in roze sokken. We speelden daarom in ons witte uit-tenue, in plaats van ons rode thuistenue, omdat het anders echt niet zou staan.

We spelen onze thuiswedstrijd in het stadion, die bedoeld is voor football, voetbal en field hockey. Vanaf volgend jaar hebben we ons eigen hockey complex. Er was veel publiek op af gekomen, we hadden 300 toeschouwers langs de kant, wat echt veel motivatie geeft! Je merkt echt dat je veel beter speelt met zoveel toeschouwers die voor jou zijn. We hebben altijd wel rond de 200-300 toeschouwers, maar aangezien we altijd uit spelen, zijn ze natuurlijk voor de tegenstander.
We speelden dat ook echt heel goed, en hadden eindelijk weer gewonnen, een dik verdiende 5-0 overwinning! Ik stond gelukkig weer in de basis, en heb bijna heel de wedstrijd gespeeld!

Vanavond vetrekken we weer naar onze volgende bestemming, Kent State University in Ohio, en vanaf daar gaan we meteen door naar Iowa University. Er gaan denk ik maar 16 van de 21 mee, dus hopen dat ik gewoon mee mag, maar ik heb er alle vertrouwen in!

Nu begint de competitie, de Mid American Conference, oftewel de MAC. De vorige wedstrijden telden alleen mee voor de NCAA ranking. Vanaf nu dus echt nog harder knallen!

Ondertussen gaan school en de tentamens gewoon door, wat wel echt heel lastig is bij te houden. Gelukkig sta ik nu voor alles nog een A of hoge B, hopelijk blijft dit zo staan, want uiteindelijk ben en blijf ik een student-athlete, en niet een athlete-student!

Liefs Kayl

Oh en om meer commentaar te voorkomen; de capaciteit van het stadion is schat ik rond de 25.000, en de toeschouwers zaten aan de andere kant dan de tribunes die je op de fotos ziet.