First week as a student-athlete - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu First week as a student-athlete - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu

First week as a student-athlete

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hallo allemaal!

Het is nu zondagavond en ik zit in de bus terug van onze eerste oefenwedstrijd. Het is een hele drukke eerste week geweest, laat ik bij het begin beginnen.

Maandag was de eerste schooldag, en hadden we vrij van hockey, dat moet volgens de NCAA regels. Ik had op maandag maar een les, First Year Foundatioms, speciaal voor Freshmen om een beetje kennis te maken met het Universitair onderwijs. Het deed me een beetje denken aan CKV, net zo zinloos. Rest van de dag heb ik rustig aan gedaan, 's avonds naar de voetbalwedstrijd van de jongens gekeken, en daarna weer vroeg naar bed.

Op dinsdag hebben we training van 07.00 - 09.00, wat betekent om kwart over 6 aanwezig zijn in de kleedkamer. Daarna heb ik om half 10 al weer Spaans, dus flink haasten na de training. Na Spaans had ik Microeconomics, toen even tijd om te eten en daarna weer snel door naar World Regional Geography. Drukke, maar leuke dag dus. Om half 4 ben ik uit, en moest ik alweer flink aan de bak om huiswerk te maken, want ik kan echt niet achteelopen. De avond heb ik doorgebracht in Target samen met Suzanne, Patrice en Caroline. Flink spullen en eten ingeslagen zodat we voorlopig weer vooruit kunnen!!

Woensdagochtend hebben we om 8 uur gewichtheffen, en daarna sprintjes trekken. Dan heb ik tussendoor weer tijd voor mijn huiswerk, en van 1 - 3 weer hockeytraining. Daarna heb ik school van 4 tot half 9. Eenmaal thuis ben ik echt doodmoe en duik ik snel m'n bedje in!

Donderdagochtend had ik weer training van 07.00 - 09.00, en daarna weer dezelfde vakken en dezelfde tijden als op dinsdag. De rest van de dag heb ik geslapen, wat gewerkt aan school en weer geslapen!

Op vrijdagochtend hadden we weer om 8uur gewichtheffen, en sprintjes. Op vrijdag heb ik . geen school, maar moest flink wat huiswerk en online opdrachten maken, wat uiteindelijk allemaal meetelt voor je cijfers. 's Middags hadden we in plaats van training, teamfoto's! Dat was heel erg leuk. Daarna kregen we een nieuw trainingspak, en een tas voor de reizen. Ook moesten we kiezen wat we onderweg naar de wedstrijd in het weekend wilden eten. Daarna moesten Suzanne, Megan en ik naar de Bibliotheek voor een rondleiding, voor First Year Foundations. Toen we daar klaar waren moesten we naar de voetbalwedstrijd van de meiden kijken, en erna snel slapen!!

Zaterdagochtend ging de wekker alweer om kwart voor 5, en na de ochtendrituelen liepen we met onze nieuwe tassen richting de bus. Om kwart voor 6 vertrokken we naar Iowa City, Iowa waar we rond half 2 aankwamen in het hotel. Van half 5 tot half 7 hebben we getraind op het hockeyveld van de University of Iowa. Dit was echt een heel mooi hockeycomplex met een super fijn veld! Meteen na de training gingen we uiteten bij Apple Bees, wat echt heel erg gezellig was. Daarna terug naar het hotel. De coaches bepaalden de kamerindeling, ik lag met Cathrina, een Senior, en Brynne, een sophomore op de kamer. In bed hebben we nog even TLC en MTV gekeken, eerste keer dat ik weer eens TV keek!! Maar om negen uur konden we onze ogen echt niet meer openhouden, en gingen we snel slapen!

Zondagochtend, vandaag dus, ging om 8 uur weer de wekker. Na het ontbijt hadden we nog een uurtje om te ontspannen, en daarna vertrokken we weer naar de University of Iowa, waar om 12 uur de wedstrijd ging plaatsvinden. In Amerika heb je honderden scholen die fieldhockey spelen, waarvan 75 op het hoogste niveau, division 1. Op de ranking van vorig jaar, staat Iowa 9de en Missouri 60e. Vorig twee keer hadden ze hier met 10 - 0 verloren, wat me dus wel even stress gaf. Maar goed, het was maar een oefenwedstrijd!

We hadden eerst drie kwartier training, en een kwartier voor de wedstrijd bespraken we nog even de laatste dingentjes door en kregen we de opstelling te horen. Ik stond als enige Freshman in de basis, linksmidden!! Voor de wedstrijd moeten we in een lijn op de middenlijn staan, en klinkt het volkslied. Daarna worden de namen van de basisspelers omgeroepen, en moet je als je naam klinkt naar voren stappen, en naar het publiek zwaaien!

De wedstrijd ging heel goed, we hadden wel met 4 2 verloren, maar dat is dus eigenlijk heel goed. Het team is echt goed dit jaar, en we zijn helemaal klaar voor de competitie, de Mid American League!!

Nu zitten we alweer zo'n 7uur in de bus terug naar Springfield. Maandag, dinsdag en woensdag weer volle bak trainen om m'n plekje te behouden, en donderdagochtend vertrekt de bus weer vroeg naar Kansas City. Vanaf Kansas City vliegen we naar Oakland, California. Daar zal de competitie beginnen met wedstrijden tegen UC Davis en Pacific! De woensdagochtend erop komen we rond half 4 's ochtends weer aan, en om half 10 en 2uur heb ik gewoon toetsen te maken voor Spaans en World Regional Geography. Ook de deadlines voor het onlines huiswerk voor punt, lopen gewoon door als we aan het reizen zijn. Moeten dus ook in California op vrije momenten flink wat huiswerk maken voor school, maar hoort erbij! Het leven als student-athleet is echt super druk, heb echt geen vrije tijd of social life hier. Maar ik heb wel het geluk dat ik school kan combineren met dat wat ik het liefste doe: hockeyen! Je leert hier echt heel goed plannen, prioriteiten stellen en te focusen tijdens drukke momenten. Ik kan echt niet wachten tot het seizoen begint!!

Liefs vanuit ergens in Missouri!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 10204

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

Missouri State University

Landen bezocht: