End of Pre-season and back to school! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu End of Pre-season and back to school! - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Kayleigh Schmitz - WaarBenJij.nu

End of Pre-season and back to school!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

18 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hallo iedereen!

Het is nu zondag middag, en Pre-season, de voorbereiding op het hockeyseizoen, zit erop! Vanochtend van 8 tot 10 de laatste training gehad, en de rest van de dag vrij gekregen. Vanaf morgen begint school!

Deze week hebben we dus vanaf maandag elke dag 2 of 3 keer getraind. Dat was vooral in het begin erg zwaar, heb nog nooit zo'n spierpijn gehad! Ook hebben we 2 keer training in het zwembad gehad, dan moesten we wedstrijdzwemmen of drie minuten watertrappelen bijvoorbeeld, ook heel zwaar. Maar aan het einde deden we dan iets leuks, zoals synchroon zwemmen of water-volleybal.

Ook ben ik dinsdag verhuist naar mijn eigen dorm! Ik heb een hele mooie tweepersoonskamer voor mezelf, en in de kamer naast mij liggen Suzanne en Megan. We delen een badkamer, keuken en eettafel. Het is echt best groot en veel luxer dan de dorms voor reguliere studenten. Heel het team hielp ons trouwens mee met verhuizen, dat was heel fijn.

Donderdag hadden Suzanne en ik SOAR day, oftewel Student Orientation and Applying day. Die dag kregen we uitleg over de Universiteit, en moesten we onze vakken kiezen. Normaal mag je als atleet een aantal weken voor de reguliere studenten je vakken kiezen, maar voor je eerste semester als eerstejaars kan dit alleen op de SOAR day. Heel veel vakken zaten dus al vol, en het was nogal lastig de vakken rondom de trainingen te plannen, maar uiteindelijk ben ik erg tevreden! Ik heb Spanish, Microeconomics, World Regional Geography en Psychology.

Vrijdag hadden Suzanne en ik International Student Day, dat was echt heel nutteloos en saai. Kreeg je bijvoorbeeld uitleg over dat je niet mag afkijken, dat de bibliotheek echt de coolste plek op school is, en dat je vooral niet mag stelen in winkels hier.

Inmiddels zijn ook alle andere studenten aangekomen op de campus, dus het is nu echt veel drukker dan normaal. Morgen begint school ook! Ik heb op maandag maar 50 minuten les, en ben elke vrijdag vrij. Door al het reizen zal ik deze dagen bijna nooit op school zijn, dus zo mis ik zo min mogelijk de lessen!

Een normale week voor mij zal heel druk zijn. In principe hebben we elke maandag, woensdag, en vrijdag om 8 uur 's ochtends training, en van 13.00 tot 15.00. Elke dinsdag en donderdag hebben we van 7.00 tot 9.00 training. Maar ik zal tot en met begin November heel weinig op school zijn. We reizen heel Amerika door voor onze competitiewedstrijden. 24 augustus vertrek ik bijvoorbeeld voor twee dagen naar Iowa, en 29 augustus vertrekken we voor 5 dagen naar Californië! Dan ben ik op 2 September weer thuis, en moeten we 5 September alweer naar Columbus, Ohio! Heel druk leven dus, en tussendoor ook nog gewoon zo veel mogelijk naar school, en elke week minimaal 7 uur naar een soort studiehal voor atleten om verplicht huiswerk te maken! Ook moet ik elke week verplicht een halfuur met mijn studiebegeleider praten, en de coaches. Als atleet heb je zo veel extra begeleiding hier!

Wel echt heel leuk allemaal en ik heb er heel veel zin in! Let the season begin!!

Liefs Kayleigh




  • 18 Augustus 2013 - 20:48

    Lisa De Rooij :

    Hey Kayleigh!
    Leuk verslag, ben jaloers! Hopelijk heb je nog wel tijd voor red cup parties ;)!
    Geniet ervan en succes met hockey!
    Liefs lisa

  • 20 Augustus 2013 - 01:08

    Kayleigh Schmitz:

    Hee Lisa!
    Bedankt voor je reactie!
    En de red cup parties... daar kan ik echt niet heen voorlopig! Dan loop je serieus gevaar om uit het team te worden gezet als je dat doet tijdens het seizoen. Maar daar zal na het seizoen vast wel tijd voor zijn haha!
    Liefs!!

  • 20 Augustus 2013 - 19:52

    Erna:

    Hé arm ding!? Dat noemen we inderdaad een druk schema! Tegelijkertijd ook geweldig leuk. Vooral het vak psychologie, haha. Vallen we allemaal toch nog door de mand! Ga jij maar vooral ook vreselijk genieten en we verwachten een afgetrainde dame te zien in december! Groetjes Erna xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 10207

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

Missouri State University

Landen bezocht: